mandag 18. juli 2011

Hipstamatic summer

iPhone igjen, dagens fangst. Med et lite ekstra eksperiment: Å lage panorama med et hipstabilde. Måtte nå jukse det til, så lenge ramma var der oppfattet ikke Photoshop hvor bildet måtte overlappa, så da la programmet like godt bildene oppå hverandre. :D

 Skyer og solgløtt. 
To bilder satt sammen.

 Skyer og blå himmel

 Hvit rose

Der er regnet...

mandag 11. juli 2011

Åses hage

Åse har mer enn bare anemoner i hagen sin. Det er mye nydelig å forevige, og selv om jeg bruker iPhone og Hipstamatic håper jeg dere ser hvor fine blomstene er.

Peon

Hagelilje

Lysimachia: Fredløs

Lupin

Og til sist en vill blomst jeg er så glad i, fra øverst i hagen. 
Sogn og Fjordanes blomst, Revebjelle.




søndag 10. juli 2011

Anemoner

I Åses hage i Eikangervåg er det anemoner i diverse farger. Fantastisk nydelige blomster!





søndag 12. juni 2011

Runde 2011

Her er Hipstamaticbildene mine fra turen Nordfjord Fotoklubb hadde til Runde 10.-12. juni 2011.

Lens: John S
Film: Pistil
Flash: Off






lørdag 14. mai 2011

Tett på

Onsdag denne uka var temaet for konkurransen i fotoklubben «Tett på». Allerede på min første fototur rundt Leivdalen tok jeg bildet jeg ville ha med i konkurransen. Ikke at jeg hadde noe håp om at jeg skulle vinne, men jeg likte bildet veldig godt selv. Og jeg vant, gitt. Delt seier, men likevel ...

Og en ny milepæl i konkurransesammenheng i vår fotoklubb ettersom det vel er første vinnerbilde som ikke er tatt med speilrefleks, men med Hipstamatic for iPhone.


* * * * * * * * * *

It's only one and one it's true
Still I see you in midnight blue.


(ELO: Midnight Blue)



lørdag 7. mai 2011

Ut på tur - igjen

«Tur rundt Leivdalen» del 4

Nydelig vær fortsatt, alt blir grønnere nesten fra ene dagen til neste. Igjen en tur med et snev av gyllelukt, ispedd deilige lukter av nyslått gress og tørr, nypløyd jord. Lukten av vår, på godt og vondt. :) 32 km, og fremdeles en del ting jeg ikke har foreviget på ruta mi.

Livet er i grunnen herlig!

Lens: John S
Film: Pistil
Flash: Off







søndag 1. mai 2011

Kom mai du skjønne milde

«Tur rundt Leivdalen» del 3

Nå må jeg  jo komme meg til veien rundt Leivdalen, så et par av bildene denne gangen er tatt langs ruta på E39. Ett av de «standard» motivene jeg har bestemt meg for å forevige hver gang er denne gangen utelatt, jeg har fått en ny idé rundt akkurat de bildene. Eller rundt det motivet, da, egentlig... :)

Svart/hvitt-bildene:
Lens: John S
Film: BlacKeys SuperGrain
Flash: Off

Fargebildene: 
Lens: John S
Film: Pistil
Flash: Off








* * * * * * * * * *

And no one else can haunt me the way that you can haunt me

I need to know you want me, I couldn't be without you
and the light that shines around you


(Richard Hawley: Tonight The Streets Are Ours)